Handels- og leveringsbetingelser

Vores handels-og leveringsbetingelser er kun gældende ved online salg på webshoppen fliser.dk.

Generelle oplysninger
Næstved Flisecenter ApS
Marinebuen 3
4700 Næstved

E-mail: post@fliser.dk
Telefon: 55 72 13 12
CVR: 86613611

BEMÆRK at du modtager en automatisk genereret ordrebekræftelse.

Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Bestilling
Alle priser på websitet angives inklusive moms. Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm.


Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: Dansk.
Når du har indgået en aftale med os, opbevarer vi kontrakten, så du kan tilgå den senere på følgende måde:
Log ind via vores hjemmeside med din e-mailadresse samt kodeord, her kommer dine tidligere ordrer frem.
Betalingen for dine varer trækkes først, når varerne er afsendt fra vores lager.

Levering og fragt
Afhentes pakken ikke på udleveringsstedet eller er der oplyst forkert adresse, telefon nummer eller mail, vil pakken blive returneret til Næstved Flisecenter. Kunden vil blive pålagt den reelle pris for denne returnering, hvis kunden ikke ønsker pakken fremsendt igen. Ønskes pakken sendt igen, skal der tilkøbes fragt på ny.

Prøveforsendelser
Vi leverer prøveforsendelser til hele Danmark. Ønsker du levering til andre lande end Danmark, kontakt os venligst på post@fliser.dk eller tlf. 55 72 13 12

Lagervarer
Sendes 1 – 2 dage efter modtagelsen af ordren.

Ikke-lagervarer
Du kan ved bestilling se statussen “Skaffevare” dette indikerer at varen skal bestilles hjem. Her anført de typisk 14-28 dage i leveringstid.
Vi bestræber os på at oplyse dig hurtigst muligt om eksakt leveringstidspunkt.

Alle ordre sendes med GLS eller fragtmand og i nogle tilfælde egen vogn. Der påregnes fragtomkostninger efter følgende tariffer:

Hjemmelevering GLS:
Pakker 0 – 10 kg: 78,00 inkl. moms
Pakker 10,01- 20 kg: 120,00 inkl. moms
Pakker 20,01 – 30 kg: 169,00 inkl. moms

Nærmeste GLS pakkeshop:
Pakker 0 – 10 kg: 60,00 inkl. moms
Pakker 10,01 – 20 kg: 98,00 inkl. moms
Pakker på over 2 meter: 300,00 inkl. moms

Levering med Fragtmand – til kantstenen:
Paller sendes med fragtmand Op til: 699,- inkl. moms

Levering med kran:
Paller med storformatfliser – leveret med kran: 2.800,- inkl. moms
Pallerne leveres med kranvogn/ eller med medbringer truck. Disse leveres fra lad til jord ved vognside. Hvilket er op til 6 meter lige ud fra vognsiden).
Der fordres adgangsvej til modtageren med kran trailer 17 meter lang.

Gratis fragt og franko levering gælder kun fastland og brofaste øer i Danmark.

Uden for Danmarks grænser plus Færøerne og Grønland betales aktuel fragt efter vægt (kontakt os for nærmere aftale).

Leveringstid: 1-3 dage (der kan dog i enkelte tilfælde forekomme en længere leveringstid).

Ved levering til ikke-brofaste-øer gælder den akutuelle leveringssats.
Levering med fragtmand er til kantsten og bæres ikke ind.

Vælges der levering med ”fragtmand MÅ SÆTTES UDEN UNDERSKRIFT” vil pallen blive sat af uden kvittering for modtagelse. Ansvaret tilfalder i sådanne tilfælde køber i det øjeblik pallen er sat af på aftalte adresse.

Vælges der levering med ”fragtmand KVITTERING FOR MODTAGELSE*” skal køber være på adressen i det aftalte tidsrum. Er der ingen tilstede som kan kvittere for forsendelsen, vil denne blive taget med retur.
Eventuelt genkørselsgebyr vil blive faktureret til kunden.

Betaling
Ved køb på vores hjemmeside er det kun muligt at betale med elektroniske betalingsmidler, det vil sige div. kreditkort eller Dankort.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.
Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.

Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200,00, når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken Næstved Flisecenter ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Næstved Flisecenter ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort, Visa, Visa Electron, Maesttro, MasterCard.

Afbestilling
Ønsker du at afbestille en ordre, skal vi have besked hurtigst muligt om annulleringen, er varen allerede afsendt vil annulleringen blive betragtet som en returnering af varen.

Fortrydelsesret
Hvis du har købt en vare via Internetbutikken hos Næstved Flisecenter ApS, har du ret til at fortryde købet indenfor 14 dage efter du har modtaget varen. Du har herefter 14 dage til at returnere varen til os, på den angivne adresse.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til post@fliser.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres, eller sende den retur til firmanavn. Du kan også benytte vores fortrydelses formular.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Skifersålbænke, vinduesplader, fliser, ølandsbrud, naturstensplader.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000,-

Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage, husk også at få en kvittering for afsendelse, således at pakken senere kan spores. 
Du kan også give fysisk fremmøde på vores adresse, og der returnere varen og fortryde købet.

Du skal selv betale for fragten, når du returnerer varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Næstved Flisecenter modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Adressen er:

Næstved Flisecenter ApS

Marinebuen 3,
4700 Næstved

OBS: der ydes ikke fortrydelsesret på special fremstillede produkter.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når du har sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varens stand ved returnering
Varens stand, når du sender den tilbage: 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan afprøve varen på samme måde, som hvis du afprøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er afprøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Reklamationsret
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer, når du handler som forbruger. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter modtagelsen. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, at fejlen er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Som udgangspunkt ombyttes varen, hvis muligt.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:
Næstved Flisecenter ApS

Marinebuen 3,

4700 Næstved

LEVERING TIL ERHVERVSDRIVENDE/ RETURNERING AF EMBALLAGE
Såfremt levering er aftalt til byggeplads eller købers adresse, gælder dette som frit tilkørt, men ikke aflæsset.
Såfremt der ikke er aftalt levering og pålægning af plader, hvilket der faktureres særskilt for, så SKAL der være mandskab til stede ved aflæsning. Ved levering på kundens adresse eller byggeplads overgår ethvert ansvar for varen til køber eller købers repræsentant på stedet, når vedkommende har kvitteret for modtagelsen af varen.
Ved returnering af eventuel emballage til vor adresse i Næstved krediteres den fakturerede emballage fuldt ud, såfremt andet ikke er aftalt.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Næstved Flisecenter ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.fliser.dk er Næstved Flisecenter ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mm@fliser.dk.

Som registreret hos Næstved Flisecenter ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Næstved Flisecenter ApS via e-mail: mm@fliser.dk

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lars på ls@fliser.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@fliser.dk Bemærk: Er du bosiddende i Danmark bør du klage direkte til Nævnenes Hus

TOLERANCER OG KARAKTERISTIKA FOR FLISER OG NATURSTEN
PRODUKTKARAKTERISTIKA

Alle vareprøver af natursten/keramik, m.v. er kun til indikation af farve og struktur til at vise produktets karakter.
Natursten, er naturligt materiale, hvor en naturlig forekomst i stenene er er sandhuller, Tarolli, krakeleringer, glasårer, ujævn/porøs overflade og naturpletter (koncentration af farvepigment). Forekomster af sådanne huller, revner eller pletter giver ikke normalt anledning til reklamation. Det vil dog være en konkret vurdering fra gang til gang om hvorvidt der er tale om en naturlig forekomst i stenen eller ej. Variation i naturmaterialer må forventes.
På grund af marmorens kalkholdige struktur, må der ikke anvendes syre eller syreholdige rengøringsmidler herunder også afkalkningsmidler. Marmor skal behandles korrekt inden ibrugtagning. Se vores hjemmeside på www.fliser.dk

Granittyper med ensartet mønster kan have ”naturpletter” i størrelser op til ca. 15 cm², og ses som en større ensfarvet plet i mønsteret – afhængig af kontrasten mellem pletternes eller årernes farve og pladens bundfarve. Svindrevner/stik kan forekomme.

I mange stentyper kan der forekomme små fordybninger og huller i overfladen, som ikke kan spartles. Samtidig er visse stentyper dannet således, at den polerede overflade fremstår med mindre felter eller årer, der ikke kan poleres. Jo hårdere og jo mere ensartet en natursten er, jo bedre/blankere kan en polering blive.

Alle natursten skal som grundregel overfladebehandles, både til vægge, gulve, trapper og til bordplader. Husk at få information om, hvad netop din plade skal behandles med.
Keramiske-/porcelænsfliser og klinker er af brændt ler og må svinge i størrelserne indenfor gældende tolerancer. Der forekommer typisk indfarvningsforskelle fra produktion til produktion, derfor kan det ikke garanteres at det er den samme brænding du får ved genbestilling. Ønskes dette kan du med fordel kontakte os inden køb og vi vil forsøge at hjælpe dig med dette.
Polerede og blanke fliser vil få brugsridser med tiden, dette er en del af udtrykket og er derfor som udgangspunkt ikke reklamationsberettiget.

BEMÆRK ved fugning af hvide og meget lyse keramiske fliser kan vi ikke anbefale mørkegrå/ sorte eller andre stærke farver cementbaseret fugemasse. Venligst kontakt os inden køb hvis dette ønskes.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Fliser.dk
Marinebuen 3
4700, Næstved
e-mail: post@fliser.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: ___________________ Modtaget den: ___________________

Forbrugerens navn: __________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _______________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________ Dato: _____
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

55 72 13 12

man-fre 07:00-17:00 
lør 08:00-14:00

Showroom

Ubemandet åbent frem til 23:00
udenfor ovenstående åbningstider

1. lør i mdr: 8:00-16:00
1. søn i mdr: 10:00-14:00 (kun udstilling)
For håndværkere åbner vi kl 6:30 man-fre

Kontakt os

Udfyld denne kontakt formular, ring til os eller skrive en mail. Vi forsøger at svare inden for 24 timer i åbningstiden.

Ved booking af møde kan der være lidt ventetid, da vi kan være optaget af andre kunder.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få

5 GRATIS fliseprøver

Varereturnering

 Udfyld nedenstående formular for at oprette en RMA-sag.

55 72 13 12

man-fre 07:00-17:00 
lør 08:00-14:00

Showroom

Ubemandet åbent frem til 23:00
udenfor ovenstående åbningstider

1. lør i mdr: 8:00-16:00
1. søn i mdr: 10:00-14:00 (kun udstilling)
For håndværkere åbner vi kl 6:30 man-fre